У грудні 2022 року представники асоціації DAAD, Goethe Institut, за дружньої підтримки ГО «Європейська освіта і наука в Україні» і «Української спілки германістів вищої школи”, організували проведення міжнародної наукової конференції «DIGITALES LERNEN UND LEHREN IM KONTEXT DER WISSENSCHAFTLICHEN REDLICHKEIT IN DER MEHRSPRACHIGKEIT” у рамках якої було організовано окремі майстер-класи та воркшопи для учасників з різних країн світу.

Одним із лекторів заходу виступила старший викладач кафедри “Іноземні мови” Вікторія Лемещенко-Лагода, яка протягом воркшопу розповіла про особливості лексикографічного процесу та формування національної ідентичності на досвіді шотландців.

Доповідачка неодноразово наголошувала на тому, що культурно-історична цінність та значущість кожної мови зумовлена, перш за все, тим, що мова є не тільки засобом комунікації, а й способом збереження численних знань та традицій певного народу, засобом зв’язку між поколіннями, невід’ємною складовою, без якої саме існування нації як такої стає неможливим.

Мова – це інструмент, знаряддя культури, яке формує особистість людини, його систему цінностей. Саме тому на сучасному етапі розвитку лінгвістичної науки все більше уваги приділяється питанням співвідношення мови та культури.

Воркшоп закінчився жвавим обговоренням інструментів формування національної свідомості як у Шотландії, так і в Україні, а лектора Вікторію Лемещенко-Лагоду запросили й надалі приймати активну участь у заходах, що проводять організатори.

Ірина Кривонос,
ст. викладач кафедри іноземних мових