Якість надання освітніх послуг виступає головним чинником забезпечення ринку праці висококваліфікованими фахівцями. Цей критерій визначається сукупністю показників, що характеризують різні аспекти навчальної діяльності закладів вищої освіти (зміст освіти, форми і методи навчання, матеріально-технічну базу, кадровий склад, наукову діяльність тощо), які забезпечують розвиток компетенції здобувачів вищої освіти.

Центром системи забезпечення якості освітніх послуг виступає викладач. Компетентний викладач повинен володіти та застосовувати різні методики і підходи щодо проведення навчальних курсів, а також методи і критерії контролю. Бажання розвиватися і освоювати нові модернізовані знання –запорука професіоналізму та ефективності освітнього процесу. В умовах постійного прогресу та оновлення (становлення дистанційного навчання) значну роль в роботі викладача займає його стиль мислення, здатність та спроможність до стресостійкості і адаптивності.

Сьогодні науково-педагогічні працівники закладів вищої освіти це не тільки викладачі, а й консультанти, методисти, психологи та наставники. Такий перелік оновлених функцій вимагає постійної роботи над собою, розвиваючи нові компетентності, вміння та навички.

Викладачі кафедри фінансів, банківської справи та страхування Наталя Рубцова, Наталя Захарова та Наталія Радченко підвищували рівень своєї кваліфікації на онлайн-курсі «Мистецтво Викладання», розміщеного на сайті Освітнього Хабу міста Києва, створеного за підтримки КНП «Освітня агенція міста Києва». Онлайн-курс підвищення кваліфікації освітян повністю відповідає вимогам Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників (Постанова КМУ від 21 серпня 2019 р. №800 зі змінами та доповненнями від 27 грудня 2019 р. №1133).

Програма підвищення кваліфікації включає наступні розділи:

Розділ 1. Організація освітнього процесу.
Розділ 2. Хто потрібен сучасним учням та студентам.
Розділ 3. Емоційний інтелект для освітян.
Розділ 4. Як досягти значних результатів у процесі викладання.
Розділ 5. SCORM – курси.

Вивчення кожного з окремих розділів завершується тестуванням, успішне виконання яких підтверджується сертифікатом. Результатом підвищення кваліфікації є обізнаність про корисні інструменти, які можна використовувати для ефективного використання сучасних технологій в освітньому процесі та формування позитивного іміджу закладу освіти у процесі викладання.

Як висновок, зазначимо, що у сучасному освітньому просторі викладач повинен зробити усе можливе для підвищення мотивації здобувачів до навчання та виявити їх приховані можливості. У процесі навчання необхідно надавати здобувачам більше автономії, оскільки надмірний контроль «вбиває мотивацію»; обов’язково пов’язувати виконання завдань із реальним життям, оскільки тільки «реальні запити» посилюють мотивацію до навчання; співпрацювати разом із здобувачем; застосовувати групові завдання, технологію «перевернутий клас»; зосереджувати увагу на мотивації «досягнень»; поєднувати навчання та розваги. І, головне, переконати здобувача в тому, що головна мета його навчання – «Бути кращою версією себе та знайти своє призначення у суспільстві!»

Кафедра фінансів,
банківської справи та страхування