Головні переваги дуальної освіти в тому, що вона передбачає 60% практичного навчання на підприємстві та 40% теорії у навчальному закладі. В основі програми – закріплення отриманих знань в умовах виробництва. Дуальна освіта готує майбутніх працівників за потребами роботодавця. Після випуску студенти адаптовані та вміють працювати з обладнанням конкретного підприємства.

У студентів спеціальностей 133 «Галузеве машинобудування» та 131 «Прикладна механіка», які навчаються за дуальною системою, куратором від ТДАТУ є ст. викладач Юрій Дмітрієв, в обов’язки якого входили контроль за виконанням студентами індивідуального навчального плану і програми практичного навчання на робочому місці за дуальною формою здобуття освіти.

За дуальною формою навчаються наступні здобувачі вищої освіти:

1 Іван Водяницький – ТОВ «Мелітопольський завод турбокомпресорів», м. Мелітополь;
2 Роман Соляник – ООО «Гідросила – Тетіс», м. Мелітополь;
3 Єміль Халілов – ТОВ «Успіх – плюс 2012», м. Мелітополь;
4 Дмитро Нестеров – ПП ВКФ «Харчоналадка, м. Мелітополь;
5 Олександра Михайленко –  ТОВ «Мелітопольський завод турбокомпресорів», м. Мелітополь;

У період дуального навчання на виробництві студенти виконували такі вили робіт:

– проєктування литтевої оснастки;
– розробка конструкторської документації;
– моделювання та виконання креслень турбокомпресорів;
– зворотній інженерінг вузлів та механізмів;
– моделювання деталей та комплектуючих у САПР;
– підготовка електроних файлів для станків лазерного й плазмового різання;
– виготовлення деталей на 3-d принтері, тощо.

Під час дуального навчання, серед фахових компетентностей, які формуються найбільш важливими є здатність здійснювати ефективні комунікації; здатність визначати, обґрунтовувати та брати відповідальність за професійні рішення; здатність підтримувати належний рівень знань та постійно підвищувати свою професійну підготовку.

Крім того, студенти розвивають навички soft skills – здатність навчатися та постійно підвищувати свій загальнокультурний та професійний рівень, самостійно освоювати нові методи роботи.

Здобувачі вищої освіти, що навчаються на дуальній формі на гідному рівні представили результати атестації; підготували змістовні доповіді; висловили свої побажання та пропозиції щодо поліпшення процесу навчання на дуальній формі.

Завдяки такій співпраці студенти профільних факультетів цих навчальних закладів вже отримали можливість розпочати будувати власну кар’єру, поєднуючи навчання та роботу.

Галина Антонова,
ст. викладач кафедри ТМКП імені професора В.М. Найдиша