Запровадження дуальної форми здобуття освіти (ДФЗО) саме на рівні фахової передвищої та вищої освіти є актуальним з огляду на швидкий технологічний розвиток, перехід до економіки знань, необхідність скорочення розриву між спеціальними (фаховими) компетентностями випускників закладів освіти та вимогами до професійних компетенцій фахівців на ринку праці.

Мета пілотного проєкту ДФЗО– відпрацювання моделей дуальної форми здобуття освіти і розбудови системи, яка буде корисною для освіти, бізнесу та здобувачів освіти. Наразі закінчується другий рік пілотного проєкту, його підсумок викладений у аналітичному звіті. Безперечно, на його результати вплинули карантинні обмеження.

Однак ДФЗО не втратила актуальності, а роботодавці намагаються відновити співпрацю: в експерименті спочатку брали участь 44 заклади, а станом на кінець 2021 року – 79.

ТДАТУ також бере участь у пілотному проєкті ДФЗО: студенти 10 спеціальностей ТДАТУ, 2 спеціальності ВСП «Бердянський фаховий коледж ТДАТУ».

Задля об’єктивного порівняння поглядів роботодавців, закладів освіти та здобувачів, групи респондентів відповідали на подібні за тематикою запитання. Державною установою «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» було розіслано листи закладам із проханням надати інформацію, заповнивши анкету в Google-forms, а роботодавців і здобувачів опитували через телефонні інтерв’ю.

Відповідно до підсумків аналізу:

• заклади поступово стають більш відкритими до поглибленої співпраці з роботодавцями та готовими до додаткового навантаження, про що свідчить розширення переліку зацікавлених закладів освіти та представників бізнесу;
• більшість роботодавців (91% опитаних партнерів) вбачає у ДФЗО майбутнє, оцінюючи її як сучасну та прогресивну форму здобуття освіти;
• дві третини студентів, які навчалися за дуальною формою, готові рекомендувати її іншим здобувачам освіти.

За результатами опитування створено перелік рекомендацій щодо розвитку дуальної форми здобуття освіти в Україні. Безперечно, національний контекст вимагає адаптації зарубіжного досвіду до реалій економіки, але саме ДФЗО створює кращі умови для встановлення паритетних відносин, пошуку компромісів і задоволення потреб сторін.

Пресс-служба ТДАТУ,
за матеріалами сайту МОН України