16 грудня 2020 року проректор з науково-педагогічної роботи Олександр Ломейко та завідувачка відділу моніторингу якості освітньої діяльності Радміла Скляр провели нараду з заступниками директорів з навчальної роботи відокремлених структурних підрозділів Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного: «Мелітопольський фаховий коледж», «Бердянський фаховий коледж», «Василівський фаховий коледж», «Ногайський фаховий коледж», «Новокаховський фаховий коледж» та «Оріхівський фаховий коледж» щодо удосконалення функціонування системи внутрішнього забезпечення якості в їх закладах. Нарада проводилась на платформі Zoom.

Олександр Петрович звернув увагу присутніх на важливості системної роботи щодо внутрішнього забезпечення якості в коледжах. Було акцентовано увагу на тім, що відповідно до Закону України «Про фахову передвищу освіту» р. IV ст. 17, система забезпечення якості фахової передвищої освіти в Україні складається з:

1) системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості фахової передвищої освіти закладу фахової передвищої освіти (внутрішня система забезпечення якості фахової передвищої освіти);
2) системи зовнішнього забезпечення якості освітньої діяльності закладів фахової передвищої освіти та якості фахової передвищої освіти (система зовнішнього забезпечення якості фахової передвищої освіти);
3) системи забезпечення якості діяльності центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти і незалежних установ оцінювання та забезпечення якості фахової передвищої освіти.

Заступники директорів з навчальної роботи були ознайомлені з презентацією щодо функціонування системи внутрішнього забезпечення в університеті, а особливо стосовно питань якості освітніх програм, та останніх напрацювань університету в цьому напрямку. Представниками університету було акцентовано увагу на переліку і змістовному наповненні основних процедур і заходів, які повинні виконуватись для підвищення якості передвищої освіти в коледжах. А саме:

1) визначення та оприлюднення політики, принципів та процедур забезпечення якості фахової передвищої освіти;
2) визначення і послідовне дотримання процедур розроблення освітньо-професійних програм;
3) здійснення за участю здобувачів освіти та роботодавців моніторингу та періодичного перегляду освітньо-професійних програм;
4) забезпечення релевантності, надійності, прозорості та об’єктивності оцінювання, що здійснюється у рамках освітнього процесу;
5) забезпечення дотримання студентоорієнтованого навчання;
6) визначення та послідовне дотримання вимог щодо компетентності педагогічних (науково-педагогічних) працівників;
7) забезпечення публічної, зрозумілої, точної, об’єктивної, своєчасної та легкодоступної інформації про діяльність закладу;
8) забезпечення дотримання академічної доброчесності працівниками закладу фахової передвищої освіти та здобувачами фахової передвищої освіти та інші процедури і заходи.

Удосконалення системи освіти завжди було й залишається актуальною проблемою, вирішення якої – умова нормального процесу відтворення суспільства, тому, що саме в освіті закладаються соціальні, психологічні, загальнокультурні, а також професійні передумови його розвитку.

Радміла Скляр,
завідувачка відділу моніторингу якості освітньої діяльності