У квітні 2021 року Американські Ради з міжнародної освіти в рамках проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти» на платформі Zoom провели тренінги «Робота з даними та напрацювання стратегій для посилення політик академічної доброчесності та якості», які відповідно до Програми заходу тривали 5 днів.

До заходу долучилися майже 130 представників 60 університетів України – учасників проєкту. Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного представляли проректор з науково-педагогічної роботи, к.т.н., доцент Олександр Ломейко, начальник науково-методичного центру, к.т.н., доцент Наталія Болтянська, завідувачка відділу моніторингу якості освітньої діяльності, к.т.н., доцент Радміла Скляр.

Відкрився захід вітальними словами від представників Посольства США, Американських Рад з міжнародної освіти, менеджерки проєкту, модераторки заходу Яни Чапайло.

Девід Реттінджер, Університет Мері Вашингтон (США), Тріша Бертрам Галлант, Каліфорнійський університет у Сан-Дієго (США) й Аманда МакКензі, Університет Ватерлоо (Канада) першу сесію присвятили моніторингу та оцінюванню спроможностей університету в контексті академічної доброчесності та якості освіти. Академічна доброчесність – це не просто цінність, це – виклик звичному функціонуванню речей.

Під час сесій спікери презентували практичні основи проведення опитування: розуміння важливості дослідження ЗВО; проведення дослідження: складники організації, аналізу та представлення даних; досягнення якості даних опитування; вміння аналізувати дані опитування та інформувати спільноту про них.

Окрема увага була присвячена роботі з даними за результатами попередньо проведеного опитування в університетах України, до якого залучили майже 60 тис студентів. Здійснено загальний аналіз ситуації щодо рівня і розвитку академічної доброчесності у ЗВО-учасниках в цілому та в конкретному університеті зокрема.

Тетяна Жерьобкіна, консультантка проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти», дослідниця, соціологиня, подала розбір опитування як інструменту та огляд практик ЗВО на прикладі університету з найкращими показниками та університету з показниками, над якими варто допрацювати. Огляд практик, виокремлених на основі опрацювання даних університетів, дав можливість спікерці створити бажаний сценарій політики академічної доброчесності в університеті та наближення до нього через опитування.

Заключний день представники Американських рад із міжнародної освіти присвятили стратегії розвитку університету в контексті академічної доброчесності та якості освіти, вели розмову про своє бачення та власні практики формування клімату академічної доброчесності. Тріша Бертрам Галлант схвально відгукнулася про формування законодавчих основ політики академічної доброчесності в Україні.

Учасники заходу активно комунікували, шукали оптимальні шляхи залучення та заохочення студентства до опитування, як пройти через делікатні моменти наслідків, домогтися практичних результатів.
За результатами роботи тренінгу учасники отримали сертифікати.

Наступний етап проєкту пов’язаний з роботою над результатами опитування та формуванням інституційної політики ЗВО щодо академічної доброчесності.

Наталя Болтянська,
начальник Науково-методичного центру