Механізмом здійснення перетворень в системі освіти стає реалізація концепції змішаного навчання, створення комфортного навчального інформаційного середовища, системи комунікацій, які надають всю необхідну навчальну інформацію. 

В даному контексті інформаційне середовище сучасного ЗВО розуміється як поєднання традиційних і інноваційних (електронних) форм навчання з постійним нарощуванням інформаційно- комунікативних технологій та електронних ресурсів, а також безперервним удосконаленням методів навчання, професійних знань самих викладачів.

Змішане навчання дозволяє використовувати сильні сторони очної форми навчання і переваги дистанційних технологій та самостійної роботи здобувачів вищої освіти. З’являється можливість проведення більш цікавих і наповнених занять. Викладач налаштовує процес таким чином, щоб здобувач вищої освіти попередньо освоював визначену частину матеріалу самостійно за допомогою дистанційних технологій.

На очному занятті викладач вже працює з більш підготовленою аудиторією, і може приділяти увагу практиці, не витрачаючи багато часу на пояснення матеріалу. Здобувачі вищої освіти отримують можливість формувати аудиторне заняття, завчасно передавати викладачу свої запитання, з якими вони зустрілися в процесі самостійної роботи.

Основне завдання вищої освіти полягає у формуванні творчої особи фахівця, здібного до саморозвитку, самоосвіти, інноваційної діяльності, тому виникає потреба посилення ролі самостійної роботи у здобувачів вищої освіти, яка надасть можливість сформувати у них здібності до саморозвитку, творчого застосування отриманих знань, способах адаптації до професійної діяльності на сучасному етапі.

Вирішення цих завдань неможливе лише шляхом передачі викладачем знань у готовому вигляді. Викладачі діють як інструктори і консультанти, допомагаючи здобувачам вищої освіти аналізувати і вирішувати проблеми. Задля задоволення потреб здобувачів вищої освіти в належному методичному забезпеченні самостійної роботи науково-педагогічними працівниками кафедр технічного сервісу та систем в АПК та комп’ютерних наук було розроблено навчальний посібник для самостійної роботи з дисципліни «Технології наукових досліджень в технічному сервісі», призначений для здобувачів ступеня вищої освіти «Магістр» спеціальності 208 «Агроінженерія».

Автори Наталя Болтянська та Ігор Маніта в посібнику приділили увагу питанням методичних основ наукового дослідження, основним принципи загальнонаукових досліджень та основам системного дослідження; особливостям теоретичних досліджень; основам пошуку, накопичення та опрацювання наукової інформації; основам етики наукових досліджень та особливостям викладу та обґрунтування наукових результатів.

Кафедра ТСС АПК