IMG_1271Сьогодні в освітянській сфері спостерігається тенденція до активної інтеграції України у європейський освітній простір, яка відповідно вимагає уніфікації процесів забезпечення якості освіти. Крім того, підвищується конкуренція на ринку освітніх послуг, зростають вимоги роботодавців до молодих фахівців.

Це обумовлює обґрунтований перехід від процедур зовнішнього контролю якості діяльності закладів вищої освіти у бік постійної внутрішньої самооцінки і самовдосконалення за допомогою систем управління якістю, побудованих згідно із вимогами стандарту ISO 9001.

26 лютого в рамках договору про проведення сертифікації системи управління якістю, представниками ДП «Кривбасстандартметрологія» – начальницею відділу Мариною Горбенко та інженером по стандартизації і якості Максимом Камшуковим було проведено навчання внутрішніх аудиторів університету.

Запровадити систему управління якістю — стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку.

Потенційні вигоди для організації від запровадження системи управління якістю на основі цього стандарту такі:

  1. здатність постійно постачати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги замовників, а також застосовні законодавчі та регламентувальні вимоги;
  2. створення можливостей для підвищення задоволеності замовників;
  3. урахування ризиків і можливостей, пов’язаних із середовищем і цілями організації;
  4. здатність демонструвати відповідність установленим вимогам до системи управління якістю.

У стандарті ISO 9001:2015 використано процесний підхід, елементами якого є цикл «Plan-Do-Check-Act», що дає змогу організації забезпечувати впевненість у тому, що її процеси адекватно забезпечені ресурсами та керовані і що можливості для поліпшування визначено та реалізовано; та ризик-орієнтоване мислення, яке дає змогу організації визначати чинники, які можуть спричиняти відхилення її процесів та її системи управління якістю від запланованих результатів, щоб установлювати запобіжні заходи контролю для зменшення негативних впливів і якнайбільшого використання можливостей, у міру їх виникнення.

Постійне задоволення вимог і врахування майбутніх потреб і очікувань — це складне завдання для організацій у середовищі, яке стає все більш динамічним і складним. Для досягнення цієї цілі організація може вирішити за необхідне прийняти різноманітні форми поліпшення на додаток до коригування, як-от проривні зміни, інновації та реорганізація.

Наталія Болтянська, начальник НМЦ