зображення_viber_2020-01-15_18-50-30 (1)Складний хід соціально-економічних реформ у державі, що зумовив зниження рівня життя, нівелювання звичної системи цінностей та міжлюдських стосунків, криміналізація суспільства – все це вимагає пошуку нових шляхів виховання молоді. Мета виховної роботи, що активно впроваджена в університеті – формування у молоді системи цінностей: громадянських, гуманістичних, моральних тощо. Цінності, які би допомагали протистояти негативним впливам соціального середовища,  свідомо, активно втілювати в життя власну життєву стратегію: будувати кар’єру, досягати громадської, професійної та особистої самореалізації.

Навчально-виховний процес на факультеті АТЕ  спрямований на дорослу людину. Основним завданням для професорсько-викладацького складу факультету є створення умов для становлення майбутнього фахівця за обраною спеціальністю та забезпечення набуття здобувачами вищої освіти соціальних навичок, сприяння саморозвитку, самовираження і самореалізації особистості. В межах роботи кураторів факультету виховання студента розглядається не як окремі і випадкові педагогічні впливи, а як цілісна систему педагогічного супроводу його життєдіяльності.

15 січня року розпочато новий цикл семінарів з кураторами.  Декан факультету Іванова І.Є. звернула увагу на питання академічної доброчесності яке є важливими для сучасного ЗВО та визначила, що умови освітнього процесу сьогодення зумовлюють індивідуальний підхід до кожного здобувача вищої освіти, через який переломлюється будь-який виховний вплив на особистість. Щоб впливати на особистість, необхідно вивчити її індивідуальність. Заступники декана з навчальної та виховної роботи висвітлили питання про порядок роботи зі студентами в межах дуальної системи навчання. Особиста увага представниками деканату в роботі з кураторами була спрямована на питаннях відвідування занять здобувачами вищої освіти у 2-му семестрі та роботі з батьками студентів, що мають низькі показники якості та успішності.

Для отримання високого рівня психологічного контакту в академічній групі в системі «студент-куратор» на посаду куратора академічної групи призначається провідний спеціаліст, досвідчений педагог з урахуванням профілю підготовки фахівців та специфіки діяльності факультету, стажу викладацької роботи у закладі вищої освіти.

Перша кураторська година у 2-му семестрі 2019-2020 навчального року на факультеті була присвячена локальним питанням, що є актуальним для індивідуальної траєкторії навчання молоді в межах 7-ми спеціальностей структурного підрозділу.

Робота з майбутніми молодими фахівцями дала можливість з’ясувати, що студенти віддають перевагу таким стосункам у системі “куратор-студент”, які ґрунтуються на довірі, взаєморозумінні, співучасті, умінні наставника завойовувати авторитет не владою, а власною особистістю. Значно легше вдається організувати ефективну взаємодію зі студентами таким викладачам, у яких розвинені перцептивні та комунікативні здібності. Вони об’єктивно, неупереджено сприймають особистісні властивості і конкретні вчинки студентів, їх мотиви й переживання, розуміють індивідуальні та вікові особливості студентів. Емпатія, чутливість до внутрішнього, духовного життя вихованців, глибоке розуміння їх думок і почуттів виступають як основа спілкування викладача і студентів.

Впродовж семінару було визначено, що освітньо-виховна робота на факультеті АТЕ та педагогічне керівництво кураторами в академічних групах впродовж поточного навчального року, у відповідності до загальних засад гуманістичної парадигми освіти, буде розглядатися не як організований вплив на молодь, а як фасилітація, допомога, супровід, як процес організації спілкування, співпраці і співтворчості вихованців і наставників, педагогічної підтримки тих, хто бере участь в освітньому процесі та прагне до самоактуалізації, самоствердження та  самореалізації.

Іванова І.Є., декан факультету АТЕ