17 травня  у Таврійському державному агротехнологічному університеті імені Дмитра Моторного, під керівництвом ректора Володимира Кюрчева, відбулось розширене засідання ректорату. Воно проходило з дотриманням усіх карантинних умов.

Порядок денний складався з наступних питань:

1. Про стан впровадження дуальної освіти в університеті та результати навчання студентів за дуальною формою в 2020-2021 н.р.
2. Про стан інтернаціоналізації напрямків діяльності університету та перспективи їх розвитку.
3. Про підготовку СОК «Салют» до оздоровчого сезону 2021 р.
4. Різне.

Проректор з НПР Олександр Ломейко доповів про стан впровадження дуальної освіти в університеті та результати навчання студентів за дуальною формою в 2020-2021 н.р. У своєму виступі він наголосив, що однією із головних проблем вищої освіти залишається незадоволеність роботодавців якістю підготовки фахівців. Маючи навіть високий рівень теоретичних знань, випускники не мають достатніх навичок для того, щоб одразу після початку своєї трудової діяльності ефективно і якісно працювати на робочих місцях. Тому існує проблема адаптації випускників, які не мають практичного досвіду роботи на виробництві. Крім практичної підготовки на виробництві, молодь потребує й сформованих умінь роботи в команді, відповідального ставлення до процесів і результатів власної діяльності, професійної і соціальної адаптації до виконання практичної, повсякденної, фахової роботи в колективі.

Одним із методів у вирішенні зазначених проблем є дуальна форма навчання. Саме тому ще з 2017 року ТДАТУ один з перших серед не тільки аграрних вишів, а й інших закладів вищої освіти України, розпочав роботу із впровадження дуальної освіти. За останні 4 роки кількість вмотивованих до навчання на дуальній формі в університеті постійно збільшується: у перший рік впровадження – 190 студентів, у 2018-2019 році – 428 студентів, у минулому 2019-2020 навчальному році вже 672 студента, а у цьому 2020-2021 навчальному році 509 здобувачів вищої освіти ТДАТУ із усіх спеціальностей навчалися на дуальній формі.

Найбільша кількість студентів, які навчаються на дуальній формі, є на спеціальності «Агроінженерія» – 195 студентів на 167 підприємствах-партнерах.

Великим попитом у роботодавців також користуються студенти зі спеціальностей «Електроенергетика, електромеханіка та електротехніка» – 83 студентів на 65 підприємствах, «Галузеве машинобудування» – 42 на 32 підприємствах, «Агрономія» – 45 студентів на 40 підприємствах.

Від такої форми навчання виграють усі – здобувачі вищої освіти, які під час навчання отримують практичні навички та роботодавці, які на виході отримують затребуваного фахівця.

Про стан інтернаціоналізації напрямків діяльності університету та перспективи їх розвитку доповідала помічник ректора з міжнародних питань Олена Тітова. В сучасних умовах стає все більш очевидним, що національні системи вищої освіти не можуть розвиватися поза глобальних процесів і тенденцій та поза запитів світового ринку праці.

Напрями інтернаціоналізації наукової і освітньої діяльності університету включають участь у програмах та конкурсах на отримання грантів для навчання і стажування та розвитку вищої освіти; залучення іноземних фахівців до освітнього процесу в університеті; навчання іноземних громадян; участь у проєктах з отриманням грантів для проведення наукових досліджень.

Нині Університет має:

– угоди з 28-ма зарубіжними університетами – партнерами з Європи, Азії та Америки;
– є повноправним членом двох міжнародних організацій.
– є учасником та партнером у міжнародних проєктах.

Цього року ще 2 студенти отримують стипендії за програмами міжнародної академічної мобільності Erasmus+ KA1 для навчання в університеті Анхальт (Німеччина).

Кількість студентів, які планують поїхати на закордону практику – 135

Кількість викладачів, які пройшли стажування за кордоном – 68.

Більш інтенсивною стала співпраця з міжнародними експертами з питань аналізу та вдосконалення освітніх програм.

Позитивною також є тенденція до збільшення кількості заходів за участі міжнародних спікерів. Розвивається практика викладання англійською мовою. На сьогодні це поки що окремі лекції та кілька курсів дисциплін.

Цього навчального року у ТДАТУ навчаються 2 іноземні студенти (бакалавріат, спеціальність Комп’ютерні науки та магістратура, спеціальність Підприємництво та біржова діяльність). Ми отримали та відповіли на 30 листів-запитів від потенційних іноземних студентів, а також надали 3 запрошення іноземним студентам для навчання.

Вивчення ситуації, консультації із завідувачами та викладачами кафедр дозволило проаналізувати перешкоди у розвитку міжнародної діяльності в університеті, а саме:

– відсутність чітких настанов та пріоритетності у спрямуванні діяльності викладачів і науковців на міжнародний освітній і науковий простір;
– низький рівень обізнаності про напрями, способи та можливості міжнародної освітньої та наукової діяльності;
– переважно відсутність робочих контактів із зарубіжними партнерами;
– невисокий рівень мотивації;
– рівень володіння іноземною мовою (лише 54 викладачі на 337 (16%), з них 4 – це аспіранти);
– перевантаженість НПП.

Проректор з АГР Олександр Рижков доповів про підготовку СОК «Салют» до оздоровчого сезону 2021 року. Сезон відпочинку стартує вже через декілька тижнів, тому дуже важливо виконати всі заплановані підготовчі роботи в строк.

З усіх питань, що розглядалися на засіданні ректорату, прийнято узгоджені рішення та дано відповідні доручення.

Редакційно-видавничий відділ