29 вересня 2020 року відбулось засідання відділу моніторингу якості освітньої діяльності, який відповідає за функціонування системи внутрішнього забезпечення якості вищої освіти у Таврійському державному агротехнологічному університеті імені Дмитра Моторного.
На засіданні були присутні: начальник науково-методичного центру Наталя Болтянська, завідувач відділу Радміла Скляр, голова методичної комісії факультету економіки та бізнесу Анна Костякова; голова методичної комісії механіко-технологічного факультету Андрій Смєлов; голова методичної комісії факультету агротехнологій та екології Олена Григоренко (за допомогою платформи Zoom), голова методичної комісії факультету енергетики і комп’ютерних технологій Діна Нестерчук; голова методичної комісії ННІ загальноуніверситетської підготовки Галина Тараненко.
На порядок денний були винесені наступні питання:
- постановка задач відповідно до плану роботи відділу моніторингу на 2020 – 2021 навчальний рік;
- поточні зміни до «Положення про робочу навчальну програму дисципліни»;
- обговорення основних зауважень внутрішньої експертизи проєктів освітніх програм 2020 р. відділом моніторингу.
У контексті здійснення процесів і процедур внутрішнього забезпечення якості освіти Відділ моніторингу якості освітньої діяльності приймає участь у вдосконаленні навчальних і освітніх програм, якості викладання; опитування стейкхолдерів; підвищення педагогічної майстерності викладачів; дотримання норм академічної доброчесності тощо. Тому ці пункти були відображені як основні в плані роботи відділу на 2020-2021 навчальний рік.
Так, освітні програми лежать в основі освітньої місії ТДАТУ. Вони надають здобувачам вищої освіти знання та навички, зокрема такі, що мають широке застосування, сприяючи особистісному розвитку студентів і їхній майбутній кар’єрі.
В основу розроблення освітніх програм повинні бути покладені такі принципи:
- врахування вимог ринку праці за рахунок впровадження в практику опитування роботодавців та випускників щодо очікуваних професійних знань та умінь здобувачів;
- зростання привабливості і прозорості освітніх програм університету для потенційних споживачів;
- урахування тенденцій розвитку освітніх програм та вимог до них на ринку освітніх послуг Європи і світу загалом, уконкретній предметній галузі зокрема;
- студентоцентрований підхід;
- забезпечення академічної мобільності здобувачів;
- підвищення здатності випускників до працевлаштування як у найближчій перспективі, так і в майбутньому (з огляду назміни вимог ринку праці);
- особливі вимоги до різних форм навчання (очної, заочної форм, дистанційного навчання, навчання за допомогою електронних ресурсів).
Радміла Скляр,
зав. відділу моніторингу якості освітньої діяльності