29 вересня 2020 року відбулось засідання відділу моніторингу якості освітньої діяльності, який відповідає за  функціонування системи внутрішнього забезпечення якості вищої освіти у Таврійському державному агротехнологічному університеті імені Дмитра Моторного.

На засіданні були присутні: начальник науково-методичного центру Наталя Болтянська, завідувач відділу Радміла Скляр, голова методичної комісії факультету економіки та бізнесу Анна Костякова; голова методичної комісії механіко-технологічного факультету Андрій Смєлов; голова методичної комісії факультету агротехнологій та екології Олена Григоренко (за допомогою платформи Zoom), голова методичної комісії факультету енергетики і комп’ютерних технологій Діна Нестерчук; голова методичної комісії ННІ загальноуніверситетської підготовки Галина Тараненко.

На порядок денний були винесені наступні питання:

  • постановка задач відповідно до плану роботи відділу моніторингу на 2020 – 2021 навчальний рік;
  • поточні зміни до «Положення про робочу навчальну програму дисципліни»;
  • обговорення основних зауважень внутрішньої експертизи проєктів освітніх програм 2020 р. відділом моніторингу.

У контексті здійснення процесів і процедур внутрішнього забезпечення якості освіти Відділ моніторингу якості освітньої діяльності приймає участь у вдосконаленні навчальних і освітніх програм, якості викладання; опитування стейкхолдерів; підвищення педагогічної майстерності викладачів; дотримання норм академічної доброчесності тощо. Тому ці пункти були відображені як основні в плані роботи відділу на 2020-2021 навчальний рік.

Так, освітні програми лежать в основі освітньої місії ТДАТУ. Вони надають здобувачам вищої освіти знання та навички, зокрема такі, що мають широке застосування, сприяючи особистісному розвитку студентів і їхній майбутній кар’єрі.

В основу розроблення освітніх програм повинні бути покладені такі принципи:

  • врахування вимог ринку праці за рахунок впровадження в практику опитування роботодавців та випускників щодо очікуваних професійних знань та умінь здобувачів;
  • зростання привабливості і прозорості освітніх програм університету для потенційних споживачів;
  • урахування тенденцій розвитку освітніх програм та вимог до них на ринку освітніх послуг Європи і світу загалом, уконкретній предметній галузі зокрема;
  • студентоцентрований підхід;
  • забезпечення академічної мобільності здобувачів;
  • підвищення здатності випускників до працевлаштування як у найближчій перспективі, так і в майбутньому (з огляду назміни вимог ринку праці);
  • особливі вимоги до різних форм навчання (очної, заочної форм, дистанційного навчання, навчання за допомогою електронних ресурсів).

Радміла Скляр,
зав. відділу моніторингу якості освітньої діяльності