IMG-3bb06e52a28f7da6d2811c580bd422eb-VПідвищення якості вищої освіти як в університеті, так і на факультети в умовах сьогодення відбувається шляхом розвитку потенціалу викладачів через імплементацію студоцентрованого підходу в проектування та реалізацію освітніх програм. Студоцентроване навчання включає в себе методи навчання, які переносять фокус освіти на факультеті з викладача на студента. Студент стає «LIFELONG LEARNER». Суттєво змінюються принципи навчання: викладач не лектор, а фасилітатор (супровідник навчальної групи у їхньому особистому розвитку), зменшення кількості лекцій – більше досліджень, дискусій та проектних робіт тощо.

В умовах сьогодення формування освітніх програм за спеціальностями «Екологія», «Геодезія та землеустрій», «Цивільна безпека» відбувається за участю академічної спільноти студентів та стейкхолдерів. На факультеті АТЕ застосовують практику залучення роботодавців – University of Worcester – останні беруть участь в обговоренні відповідності навчальних програм та розподілі навчального навантаження.

Впровадження практик студоцентрованого навчання в освітній процес передбачає участь студентів у формуванні освітніх програм. Саме тому, 28 листопада 2019 року на факультеті Агротехнологій та екології відбулося представлення освітніх програм гарантами спеціальностей для здобувачів вищої освіти (ОР «Бакалавр»), так і для роботодавців та викладачів, які мають активну позицію провадження інновацій в освітній процес.

На заході були присутні перший проректор, професор Скляр О.Г., декан факультету АТЕ Іванова І.Є., заступники декана Григоренко О.В., Чабанова Ю.В. та усі провідні викладачі кафедр «Цивільна безпека» та «Геоекологія та землеустрій»

Студенти мали можливість дізнатись від гарантів спеціальностей «Екологія» – к.б.н., доцента Тарусової Н.В.; «Геодезія та землеустрій» – доктора наук, професора Даценко Л.М.; «Цивільна безпека» – к.т.н., професора Рогача Ю.П., основні підходи, методи та технології, систему оцінювання, які будуть використовуватися в даній програмі.

Студенти позитивно сприйняли новий формат представлення освітніх програм та гнучку навчальну траєкторію, яка враховує студентські потреби. За допомогою формату взаємодії «викладач-студент» студентами було запропоновано перенесення деяких навчальних дисциплін з одного курсу на інший. Пропозиції студентки за спеціальністю «Цивільна безпека» – Івової Наталі були обґрунтовані, тому будуть враховані в навчальному процесі факультету АТЕ.

Для представлення освітньої програми спеціальності «Геодезія та землеустрій» були запрошені студенти денної та заочної форми навчання даної спеціальності, а також роботодавці, думка яких була дуже важлива.

Індивідуальні траєкторії навчання та нові підходи в побудові індивідуального плану також були обговорені зі студентами-екологами. Пропозиції від студентства щодо нових принципів навчання висловила в.о. голови студентської ради факультету Айбетова Алія.

Впевнена, що підвищення якості вищої освіти шляхом розвитку потенціалу викладачів університетів та імплементація студоцентрованого підходу в проектування та реалізацію освітніх програм, дасть високі результати та підвищить конкурентоспроможність нашої молоді на ринку праці.

Іванова І.Є.,

 декан факультету АТЕ