МЕТОДИ ДОСЛІДЖЕНЬ ПРОЦЕСІВ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ЇХ РЕЗУЛЬТАТІВ (М2)

Спеціальність:
133 Галузеве машинобудування
СВО:
Магістр
Курс:
2
Провідний викладач:
Самойчук Кирило Олегович

Мета навчальної дисципліни полягає у викладі принципів роботи і визначенні можливостей використання інструментальних методів аналізу складу, структури і властивостей матеріалів, явищ і процесів в них на різних стадіях здобуття, обробки, переробки і експлуатації. Програма курсу побудована таким чином, щоб дати можливість ґрунтовно вивчити етапи пошуку, аналізу наукової інформації, видам та методам проведення теоретичних і експериментальних досліджень і оформлення результатів.
Завданнями дисципліни є:
– здобуття і закріплення теоретичних і практичних знань в області фізичних і физико-хімічних явищ і процесів, лежачих в основі найбільш важливих методів дослідження складу, структури і властивостей матеріалів і покриттів і явищ в них (фізико-механічних випробувань, визначення теплофізичних, електричних, магнітних, оптичних і спеціальних функціональних властивостей матеріалів і покриттів і структурних методів їх дослідження – спектроскопії, мікроскопії, рефрактометрії, термічного аналізу, масспектроскопії і хроматографії);
– розуміння принципів пристрою і роботи типових приладів і апаратури, використовуваних в даних методах, способів приготування і підготовки зразків, обробки і аналізу реєстрованих характеристик і джерел можливих помилок, визна-чення точності експериментів і їх обмежень;
– придбання знань і навиків за оцінкою можливостей методів і їх практичному використанню в дослідженні матеріалів галузевого машинобудування, процесів і явищ в них.

Результати навчання (з урахуванням soft skills)
Інтегральна компетентність
Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми галузевого машинобудуван-ня, що передбачають дослідження та/або здійснення інновацій та характеризуються невизначеністю умов та вимог.
Загальні компетентності:
Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
3датність бути критичним і самокритичним.
Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
3датність працювати в команді.
Здатність проводити наукові дослідження.
Фахові компетентності
Здатність створювати, удосконалювати та застосовувати кількісні математичні, наукові й технічні методи та комп’ютерні програмні засоби, застосовувати системний підхід для розв’язування інженерних задач галузевого машинобудування, зокрема, в умовах технічної невизначеності.
Критичне осмислення передових для галузевого машинобудування наукових фактів, концепцій, теорій, принципів та здатність їх застосовувати для розв’язання складних задач галузевого машинобудування і забезпечення сталого розвитку.
Здатність створювати нові техніку і технології в галузі механічної інженерії.
Усвідомлення перспективних завдань сучасного виробництва, спрямованих на задоволення потреб споживачів, володіння тенденціями інноваційного розвитку технологій галузі.
Здатність розробляти і реалізовувати плани й проєкти у сфері галузевого машинобудування та дотичних видів діяльності, здійснювати відповідну підприємницьку діяльність.
Здатність виконувати наукові дослідження в сфері обладнання переробних і харчових виробництв.
Програмні результати навчання:
Аналізувати інженерні об’єкти, процеси та методи.
Планувати і виконувати наукові дослідження в сфері переробних і харчових виробництв, аналізувати їх результати та обґрунтовувати висновки.

Soft skills:
– гнучкість і адаптивність: гнучкість, адаптивність і здатність мінятися; уміння аналізувати ситуацію, орієнтування на вирішення проблем.
– лідерські якості: уміння спокійне працювати в напруженому середовищі; уміння ухвалювати рішення; уміння встановлювати мету, планувати.
– особисті якості: креативне й критичне мислення; етичність, чесність, терпіння, повага до навколишніх.
– комунікативні навички: письмове, вербальне й невербальне спілкування; уміння грамотно спілкуватися по e-mail; вести суперечки і відстоювати свою позицію, спілкування в конфліктній ситуації; навички створення, керування й побудови відносин у команді.
– уміння виступати привселюдно: навички, необхідні для виступів на публіці; проводити презентації.
– керування часом – уміння справлятися із завданнями вчасно.
Міждисциплінарні зв’язки з урахуванням структурно-логічної схеми ОПП «Галузеве машинобудування».
Перелік навчальних дисциплін, знання з яких потрібні для вивчення освіт-ньої компоненти МДПУР: «Методологія та організація наукових досліджень з основами інтелектуальної власності».
Перелік навчальних дисциплін, вивчення яких у подальшому базується на матеріалі освітньої компоненти МДПУР: «Державна атестація».

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА

Основна

1. Шейко В.М. Організація та методика науково – дослідницької діяльності/ В.М. Шейко, Н.М. Кушнаренко. К.: Знання-Прес, 2003. – 295 с.
2. Ванін В.В. Оформлення конструкторської документації. Навчальний посіб-ник./ В.В. Ванін, А.В. Бліок, Г.О. Гнітецька – К.: Каравелла, 2003. – 160 с.
3. Бобилєв В.П., Іванов І.І., Пройдак Ю.С. Методологія та організація науко-вих досліджень: Навчальний посібник – Дніпропетровськ: Системні техно-логії, 2008. – 264с.
4. Цехмістрова Г.С. Основи наукових досліджень: Навчальний посібник – Київ: Видавничий Дім «Слово», 2003. – 240 c.
5. Ковальчук В. В. Основи наукових досліджень : Навч. посіб. /В. В. Коваль-чук, Л. М. Моїсеєв. – 2-ге вид., переробл. і допов. – К.: ВД “Професіонал”, 2004. – 216 с.
6. П’ятницька-Позднякова І.С. Основи наукових досліджень у вищій школі: Навчальний посібник. – К.: Центр навчальної літератури, 2003. – 116 с.
7. Романчиков В.І. Основи наукових досліджень/ В.І. Романчиков. Навчальний посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 254 с.
8. Добров Г.М. Наука о науке / Г.М. Добров – К.: Наукова думка, 1998.- 304 с
9. Бабицкий Л.Ф. Основы научных исследований/ Л.Ф.Бабицкий, В.М.Булгаков, Д.Г. Войтюк, В.И. Рябец.- К.: НАУ, 1999. – 228 с.
10. Полишко С.П. Управление качеством продукции/ С.П. Полишко, А.Л. Коз-лов – К.: Техніка, 1978. – 144 с.
11. Белокур И.П. Дефектология и неразрушающий контроль/ И.П. Белокур – Киев: Выща школа, 1990. -206 с.

Допоміжна

1. М.Л. Крижачківський, О.В.Дацишин, В.В.Овечко та ін. Інженерна діяль-ність у сільськогосподарському виробництві К.: Урожай, 1996.- 176 с.
2. Закон України “Про наукову і науково-технічну діяльність” вiд 13.12.1991 № 1977-XII. Відомості Верховної Ради України, 1992, N 12, ст.165; у редакцiї вiд 22.05.2008.
3. Закон України “Про основи державної політики у сфері науки і науково-технічної діяльності” вiд 13.12.1991 № 1978-12. Відомості Верховної Ради України, 1992, N 12, ст. 166; у редакции від 01.12.1998.
4. Закон України “Про науково-технічну інформацію” від 25.06.93 № 3323-XII. Відомості Верховної Ради України, 1993, N 33, ст.345; у редакцiї вiд 06.01.2004.

ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ

1. Освітній портал ТДАТУ http://op.tsatu.edu.ua
2. Наукова бібліотека ТДАТУ http://www.tsatu.edu.ua/biblioteka/
3. Методичний кабінет кафедри ОПХВ ім. проф. Ф.Ю. Ялпачика.
4. Сайт кафедри ОПХВ ім. проф. Ф.Ю. Ялпачика http://www.tsatu.edu.ua/ophv/
5. Internet

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «Методи досліджень процесів та узагальнення їх результатів» для здобувачів ступеня вищої освіти «Магістр» зі спеціальності 133 «Галузеве машинобудування» за ОПП «Галузеве машинобудування»

СИЛАБУС з навчальної дисципліни «МЕТОДИ ДОСЛІДЖЕНЬ ПРОЦЕСІВ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ЇХ РЕЗУЛЬТАТІВ»