ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ТА ОБЛАДНАННЯ ГАЛУЗІ (М1)

Спеціальність:
133 Галузеве машинобудування
СВО:
Магістр
Курс:
1
Провідний викладач:
Паляничка Надія Олександрівна

Метою дисципліни “Інноваційні технології та обладнання галузі” є формування у спеціаліста знань з будови машин та обладнання ліній на підприємствах переробки та зберігання сільськогосподарської продукції, а також складу технологічних ліній цехів та підприємств переробних галузей.
Предметом дисципліни є технічні засоби та конструкції технологічних ліній підприємств переробки та зберігання сільськогосподарської продукції.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
Знати:
– стан переробної галузі України та тенденції її розвитку;
– загальні тенденції розвитку і становлення малих підприємств по переробці с.-г. продукції на Україні;
– правила експлуатації, регулювання та використання машин й обладнання підприємств переробки та зберігання сільськогосподарської продукції;
– основні санітарно-технічні і технологічні вимоги до машин й обладнання підприємств переробки та зберігання сільськогосподарської продукції;
– основні вимоги до підбору обладнання потоково-технологічних ліній цехів і підприємств по переробці та зберіганню с.-г. продукції;
– методику проектування малих переробних підприємств, цехів і ПТЛ;
Вміти:
– обґрунтувати вибір оптимального варіанту розміщення і розвиток підприємства по переробці і зберіганню с.-г. продукції;
– вибрати машину та обладнання для використання в технологічній лінії.
– виконувати проектування ПТЛ цеху підприємства з обґрунтуванням та вибором технології переробки і зберігання с.-г. продукції та складанням схеми технологічної лінії цеху або підприємства в цілому.

Результати навчання (з урахуванням soft skills)
Інтегральна компетентність
Здатність розв’язувати складні задачі проектування технологічного обладнання, ліній та комплексів і проблеми галузевого машинобудування, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
Загальні компетентності:
– здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями;
– здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
– здатність бути критичним і самокритичним;
– здатність генерувати нові ідеї (креативність);
– здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми;
– здатність приймати обґрунтовані рішення;
– здатність працювати в команді.
Фахові компетентності
– здатність створювати, удосконалювати та застосовувати кількісні математичні, наукові й технічні методи та комп’ютерні програмні засоби, застосовувати системний підхід для розв’язування інженерних задач галузевого машинобудування, зокрема, в умовах технічної невизначеності;
– критичне осмислення передових для галузевого машинобудування наукових фактів, концепцій, теорій, принципів та здатність їх застосовувати для розв’язання складних задач галузевого машинобудування і забезпечення сталого розвитку;
– здатність створювати нові техніку і технології в галузі механічної інженерії;
– усвідомлення перспективних завдань сучасного виробництва, спрямованих на задоволення потреб споживачів, володіння тенденціями інноваційного розвитку технологій галузі.
– здатність розробляти і реалізовувати плани й проєкти у сфері галузевого машинобудування та дотичних видів діяльності, здійснювати відповідну підприємницьку діяльність.
Програмні результати навчання:
– знання та розуміння механіки і машинобудування та перспектив їхнього розвитку;
– знати і розуміти процеси галузевого машинобудування, мати навички їх практичного використання;
– аналізувати інженерні об’єкти, процеси та методи;
– готувати виробництво та експлуатувати вироби галузевого машинобудування протягом життєвого циклу;
– знати і розуміти процеси, машини і обладнання харчових і переробних виробництв та здійснювати їх розрахунки.
Soft skills:
– комунікативні навички: письмове, вербальне й невербальне спілкування; уміння грамотно спілкуватися по e-mail; вести суперечки і відстоювати свою позицію, спілкування в конфліктній ситуації; навички створення, керування й побудови відносин у команді;
– уміння виступати привселюдно: навички, необхідні для виступів на публіці; проводити презентації;
– керування часом: уміння справлятися із завданнями вчасно;
– гнучкість і адаптивність: вміння пристосовуватися до отриманих результатів та за можливістю впливати на кінцевий результат;
– лідерські якості: уміння спокійно працювати в напруженому середовищі; уміння ухвалювати та відстоювати рішення; уміння встановлювати мету та складати план її досягнення;
– особисті якості: креативне й критичне мислення; етичність, чесність, терпіння, повага до навколишніх.
Міждисциплінарні зв’язки з урахуванням структурно-логічної схеми ОПП «Галузеве машинобудування».
Перелік навчальних дисциплін, знання з яких потрібні для вивчення освітньої компоненти ІТОГ: «Процеси і апарати в машинобудуванні», «Технологічне обладнання галузі».
Перелік навчальних дисциплін, вивчення яких у подальшому базується на матеріалі освітньої компоненти ІТОГ: «Розрахунки і конструювання машин і апаратів», «Комп’ютерне моделювання технологічних процесів».

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА

 Базова

1. Ялпачик В.Ф. Загорко Н.П., Паляничка Н.О., Буденко С.Ф., Самойчук К.О., Кюрчев С.В., Верхоланцева В.О., Олексієнко В.О., Циб В.Г. Технологічне обладнання для переробки продукції рослинництва: Лабораторний практикум. Мелітополь: Видавничий будинок Мелітопольської міської друкарні, 2017. 277 с.
2. Ялпачик В.Ф., Загорко Н.П., Скляр О.Г., Кюрчев С.В., Буденко С.Ф., Верхоланцева В.О., Паляничка Н.О., Кюрчева Л.М., Циб В.Г. Обладнання складів. Зберігання зерна і зернопродуктів. Навчальний посібник. Мелітополь: Видавничий будинок Мелітопольської міської друкарні, 2018. 293 с.
3. Самойчук К.О., Скляр О.Г., Кюрчев С.В., Буденко С.Ф., Верхоланцева В.О., Паляничка Н.О., Тарасенко В.Г., Циб В.Г., Загорко Н.П., Кюрчева Л.М., Гапріндашвілі Н.А.. Обладнання складів для зберігання плодоовочевої та м’ясомолочної продукції. Навчальний посібник. Мелітополь: Видавничий будинок Мелітопольської міської друкарні, 2019. 185 с.

Допоміжна

1. Дацишин О.В., Ткачук А.І., Гвоздєв О.В., Ялпачик Ф.Ю. та ін. Технологічне обладнання зернопереробних та олійних виробництв. Навчальний посібник. Вінниця: Нова Книга, 2008. 488 с.
2. Самойчук К.О., Олексієнко В.О., Паляничка Н.О., Ялпачик В.Ф. Технологічне обладнання хлібопекарської і макаронної галузі: навчальний посібник. Київ: ПрофКнига, 2021. 372 с.
3. Дацишин О.В., Гвоздєв О.В., Ялпачик Ф.Ю., Рогач Ю.П. Механізація переробки і зберігання плодоовочевої продукції: Навч. Посібник. К.: Мета, 2003. 288 с.

 ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ

1 Освітній портал ТДАТУ http://op.tsatu.edu.ua/course/view.php?id=823
2 Наукова бібліотека ТДАТУ http://www.tsatu.edu.ua/biblioteka/
3 Сайт кафедри ОПХВ ім. професора Ф.Ю. Ялпачика http://www.tsatu.edu.ua/ophv/
4 Internet

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «Інноваційні технології та обладнання галузі» для здобувачів ступеня вищої освіти «Магістр» зі спеціальності 133 «Галузеве машинобудування» за ОПП «Галузеве машинобудування» 1 сем.

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «Інноваційні технології та обладнання галузі» для здобувачів ступеня вищої освіти «Магістр» зі спеціальності 133 «Галузеве машинобудування» за ОПП «Галузеве машинобудування» 2 сем.

СИЛАБУС з навчальної дисципліни «ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ТА ОБЛАДНАННЯ ГАЛУЗІ»