20191118_141143Студентські конференції проводяться у кожному навчальному закладі. Починаючи з перших курсів, студенти беруть участь в роботі наукових гуртків та різних заходах, де здобувають свою першу наукову практику. Складаючи доповідь на задану тему, юний дослідник отримує набагато більше, ніж він на той момент може оцінити. Якою ж є користь від участі у конференції?

Теоретичні навички: вчимося бути вченим.

Збір інформації. Недостатньо знати суть свого виступу, потрібно вміти грамотно її обґрунтувати. Вибравши тему доповіді, студент починає до неї готуватися. Вивчення літератури в бібліотеках доповнюється моніторингом веб-ресурсів та отриманням інтерв’ю у експертів. Дуже важливо перевірити достовірність і актуальність інформації, особливо статистичні дані та замітки в Інтернеті. Встановити ступінь надійності джерела –  вміння, яке обов’язково стане в нагоді в подальшому.

Розвиток аналітичних здібностей. Після збору потрібної інформації, її треба розкласти по поличках. Відкинути зайве, зосередитися на головному, і в результаті написати науковий текст. У вступі, в перших реченнях, ставиться проблема, яку потрібно вирішити. В основній частині тексту поетапно викладаються і аналізуються ключові пункти даної проблеми. В кінці коротко подаються авторські висновки. Написавши один раз подібну наукову роботу, студент помітно зросте в своїх аналітичних здібностях.

Уміння викладати результат у тезовій формі. Відомий вислів: «Стилість – сестра таланту» показує, як важливо вміти висловлювати думки лаконічно і зрозуміло. Тези – короткий (приблизно 1-2 сторінки) виклад результату досліджень дрібним шрифтом в текстовому редакторі Microsoft Word. Зробити акцент на головних, але цікавих моментах, підібрати вдалі формулювання, виявити причинно-наслідковий зв’язок між блоками – означає надати тезам логічно завершеного та оформленого вигляду.

Досвід публічних виступів. Науково-практична конференція – серйозний захід, коли на тебе направлено кілька десятків пар очей. Рідко хто в перший раз не збентежиться. Але після подолання бар’єру сорому, юний доповідач відчуває абсолютно нові емоції. Ефектно виступити, грамотно відповісти на запитання, продемонструвати високий рівень інтелекту і блискучу ерудицію – неабияке задоволення, яке ще й додає безцінного досвіду.

Практика ведення дискусій. Часто заявлена у виступі тема піднімає ряд проблем, що потребують обговорення. Авторитетні фахівці можуть висловити свої «за» і «проти», колеги-студенти здатні поставити провокаційні питання або висловити незгоду. Але не дарма більшість студентських конференцій мають статус науково-практичних. Уміння розпалити і грамотно провести дискусію цінується не тільки в науці, а і в різних життєвих ситуаціях. Особливо, якщо в процесі запеклої суперечки всі сторони примиряються і народжується істина.

Практичні навички: вчимося бути фахівцями.

Робота з комп’ютерними програмами. Сучасна конференція передбачає наявність презентацій. Кожен виступ потрібно «прикрасити» ефектними фотографіями або картинками, що практично неможливо без використання Photoshop. Відповідні відеоролики відбираються на каналах відеохостингу YouTube або монтуються за допомогою різних відеоредакторів. Презентація оформляється в програмі Power Point. Уміння працювати з подібними програмами – великий плюс для майбутнього випускника.

13 листопада на кафедрі ТСС АПК відбулась студентська науково-технічна конференція. В ній прийняли участь 27 здобувачів вищої освіти, серед яких були як бакалаври 3-го і 4-го курсів, так і магістри 1-го та 2-го року навчання, які продемонстрували неабияку здатність до саморозвитку та самовдосконалення. В рамках роботи секцій студентами і викладачами обговорювались актуальні тенденції розвитку сільськогосподарської техніки, формулювались проблемні кейси, пропонувались оригінальні рішення.

У номінації «Найкраща наукова доповідь» було відзначено три доповіді: Кривди В.Д. 41 АІ «Методика проведення досліджень мийної здатності мийного засобу ТЕХМОС-2», керівник: к.т.н., доц. Смєлов А.О.; Омеляненка А.В. 26 МБ АІ «Аналіз технологій видалення рідкого гною на свинофермах», керівник: д.т.н., проф. Мілько Д.О.; Шац Н.О., 41ЦБ «Створення громадської молодіжної організації (ГМО) «Союз ділової молоді України» стосовно розвитку соціально-навчальних інфраструктур та покращення конкурентоздатності ділової молоді на ринку праці», керівник:  ст. викл. Грицаєнко І.М.

За матеріалами: кафедра ТСС АПК